כחומר ביד היוצר – פוליאסטר ושימושיו

[playht_player width="100%" height="90px" voice="he-IL-AvriNeural"]

הוא נחשב לאחד החומרים השכיחים בתעשייה עם פז"ם של קרוב ל-200 שנים. ממה פוליאסטר עשוי? קווים לדמותו.

בואו נדבר על פוליאסטר – מרכיב מרכזי המשמש את מדינות העולם לייצור אינספור פריטים ומוצרים עבור סקטורים שונים, מזה קרוב ל-200 שנים (!)

ההיסטוריה של הפוליאסטר בקצרה

ההיכרות הראשונית של האדם עם פוליאסטר התרחשה למעשה בשנות ה-40 של המאה הקודמת, על אף כשיש הגורסים כי היא נעשתה כאמור קודם לכן, עוד בשנת מאז ועד היום מדובר בידידות מופלאה, במסגרתה משמש הפוליאסטר את האדם המודרני כמעט בכל תחום בחייו. הוא מהווה מרכיב מרכזי בבגדים שאנחנו לובשים, במוצרים שאנחנו רוכשים והינו חלק מרכזי בתעשייה, כאשר היד עוד נטויה. 

הכמיה של הפוליאסטר בשתי שניות

אז מהו פוליאסטר וממה הוא עשוי? זהו סוג של בד המתקבל בתהליך של זיקוק מוצרי נפט כחומר סינתטי שהינו כאמור בעל שימושים רבים ומגוונים. בעגה המקצועית הפוליאסטר משמש לתיאור פולימרים בעלי שרשרת ארוכה עם תכונות בולטות, כגון: עמידות וחוזק גבוהים, ייבוש מהיר, גמישות ועוד. הפוליאסטר קיים גם בטבע, אולם בדרך כלל המונח הזה מתייחס לתוצר הלוואי המצטבר כתוצאה מתגובה כימית. 

הפוליאסטר הסינתטי הראשון מסוג גליצרין פאטייט הוכנס לשימוש כבר בתקופת מלחמת העולם הראשונה עבור בגדים חסינים למים. מאז הוא כאמור עבר טרנספורמציה ארוכה, שהפכה אותו לאחד החומרים השכיחים המשמשים את האדם המודרני לצרכים רבים ומגוונים.

מי בכלל משתמש בפוליאסטר?

בין השימושים השכיחים לפוליאסטר ברחבי העולם, ניתן למנות שורה של מרכיבים: סיבים לאריגים, יריעות בדים לבידוד, אופנה והלבשה, שטיחים, ציפוי רהיטים, סרטי צילום, הולוגרמות, ייצור חבלים והרשימה עוד ארוכה. בנוסף, הפוליאסטר משמש כשחקן מרכזי בעולמות האדריכלות ועיצוב בפנים. כך למשל, הוא מסייע ביצירת הפרדה וחציצה בין חללים, בנייה של קירות מוארים המספקים אפקטים מרהיבים לעין בלתי מזוינת, יחד עם היותו תחליף לסיבים טבעיים המשמש את תעשיית הטקסטיל.

ואם זה לא מספיק, הפוליאסטר הינו מרכיב חשוב גם בייצור תכשיטים, אטימה הדבקה . עצם היותו של הפוליאסטר חומר קשיח ופלסטי אותו ניתן למרוח/לצקת על פי צורך, מעניקה לו יתרון מהותי, במיוחד עבור בעלי מקצוע ואמנים העוסקים ביצירה. יש הרבה מאוד סוגי פוליאסטר צריך להיות תואם לעבודה הנדרשת .

פוליאסטר

לשאלות נוספות/ייעוץ מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם באפשרי.

* לייעוץ יש לתאם הגעה מראש