איך בונים גלשן גלשים DIY?

היכרות עם הטכניקה ובמידת הצורך גם ייעוץ וליווי מקצועי, יאפשרו לכם לעצב את גלשן חלומותיכם, ולתפוס גלים!

שלב ראשון – הכנת הציוד

הכנת גלשנים אינה דורשת בהכרח סט גדול של כלים, במיוחד כשמדובר בבניית הלוח הראשון.

את רשימת הציוד לבניית גלשן ניתן למצוא כאן.

לבוש
בנוסף לשימוש בבגדים שניתן ללכלך, ושצפוי שיתכסו באבק, צבע וחומרים נוספים, חשוב לבחור בפריטי לבוש נוחים ונעימים, שיאפשרו לכם להתמקד בעבודה וימנעו אי נוחות.

חלל העבודה  
היכן אתם מתכננים לעבוד? בחדר ייעודי? בחצר? במרפסת? בכל מקום שתבחרו, חשוב לוודא שהחלל משמש רק אתכם במהלך הכנת הגלשן, שיש לכם מספק מקום ללוח הגדול, לציוד ולתאורה, ושבמידת הצורך ניתן לאוורר את החדר, במיוחד כאשר עושים שימוש בצבע, לקה וחומרים נוספים שעלולים להדיף ריח וגם זקוקים לאוויר החם או הקר, כדי להתייבש ולהתגבש. דוגמה לכך היא הזמן הרב שלוקח לשרף אפוקסי להתייבש בטמפרטורות נמוכות, ושרף פוליאסטר שעלול להדיף ריח לא נעים שעלול להישאר באזור גם לאחר שהגלשן יהיה מוכן.

תאורה
כדי לראות היטב את מה שאתם עושים, מומלצת להשתמש בתאורת פלורסנט  צד מכמה זוויות, המאפשרות לראות פגמים או אזורים שדורשים טיפול מאסיבי יותר.

תכנון תהליך העבודה

משך הזמן שלוקח לבנות גלשן משתנה מאחד לשני, ותלוי בניסיון, באישיות ובמערך הכישורים של כל אחד ואחת.
בנוסף, חשוב לקחת בחשבון גם את נושא השיוף, תהליך הייבוש, והאם אתם בוחרים בכלים ידניים או חשמליים.

עיצוב הגלשן

ההחלטה על הצורה היא כנראה החלק החשוב ביותר בהכנת גלשן.
צורה רחבה יחסית, עבה, ארוכה ושטוחה עדיפה בדרך כלל לגלישה על גלים קטנים ואיטיים; לוח צר, דק וקצר עם מעט עקמומיות בתחתית עדיף כאשר מדובר על גלים מהירים, גדולים וחלולים; סנפירים ארוכים יחסית או כאלה הממוקמים לכיוון קצה הזנב, יאפשרו פניות עם רדיוס גדול יותר, לעומת הקצרים שממוקמים לכיוון החלק הקדמי של הלוח, ומאפשרים סיבובי רדיוס קצרים יותר.
כך לכל חלק בגלשן יש השפעה על אופן ומהירות הגלישה, דבר שחשוב לקחת בחשבון.
הדרך הטובה ביותר לקבל את ההחלטה הנכונה לכם היא לגלוש ולחוש כמה סוגי גלשנים, כדי שתוכלו ליהנות מהגלשן ולתפוס גלים כמו שצריך.

לעוד סרטונים אך בונים גלשן גלים

מתחילים

  1. קביעת ועיצוב הצורה. בשלב הראשון חשוב לקבוע את סוג הגלשן הרצוי על פי סגנון הגלישה, סוגי הגליםֿ, מטרתו והביצועים הדרושים.
  2. קביעת צורת הלוח, כולל הכנת המעטפת, יצירת האזור הקעור, ועיצוב החלק התחתון והעליון.
  3. הוצאת שאריות על הגלשן עם צינור אוויר, ויצירת ואקום.
  4. שיוף ידני או שיוף עם מכונה בעזרת נייר שיוף גורף.
  5. יצירת הקצף המשמש לייצור הליבה של הגלשן, וכך גם השפעתו על איכות התוצר הסופי. קצף טוב ועמיד בפני לחץ, משמעותי לתוצאה הסופית ולחוויית הגלישה. את הקצף חותכים לשני חלקים, וביניהם מחדירים שכבת עץ שמסייעת לחיזוק הקצף. ישנם סוגים שונים של קצף, כדוגמת EPS המשמש לגלשני אפוקסי, המיוצרים באופן תעשייתי. סוג זה מתאים לשרף אפוקסי, ואינו תואם לשרף פוליאסטר, שהוא דווקא הנפוץ ביותר. לשרף האפוקסי תכונות מכניות גבוהות יותר משרף פוליאסטר. יחד עם זאת, זה הרבה יותר יקר משרף פוליאסטר, ולכן פחות בשימוש בתעשיית הגלישה.
  6. חיזוק באמצעות בד פיברגלס, שיכול להעניק חוזק וקשיחות לגלשן, ולכן חשוב לבחור את העובי הנכון ולוודא שמדובר בחומר איכותי.
  7. צביעה על בד.
  8. צביעה עם גוון אפוקסי.

גלשן טוב נמדד גם באיכות החומרים, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה, עם ליווי מקצועי לאורך כל הדרך.
בהצלחה!

קראו גם – הציוד הדרוש לבניית גלשן

לשאלות נוספות/ייעוץ מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם באפשרי.

* לייעוץ יש לתאם הגעה מראש